loading...
شهر حجاب
پیش گفتار

چه اصراری بر بی حجابی !!!

دشمن با طرح اسلام زدائی و تسلط بر کشور های اسلامی از قوی ترین  حربه شیطانی خود ترویج فساد  بی عفتی  بی حجابی و به کار گیری جاذبه های جنسی  استفاده کرده است !! استعمار چادر و حجاب زنان مسلمان را که حافظ هویت  و شخصیت انان میباشد  نشانه گرفته و با تضعیف عفاف  فاطمی (ع)و ترویج ازادی و معاشرت های بی قید بند جوانان عزیز مارا که سرمایه های اصلی مملکتند به سقوط و نابودی کشانده .در این وبلاگ تذکرات و هشدار های قران شریف و خاندان رسالت علیهم السلام بازگو گردیده که  با  به کار گیری انهاو اگاهی از مجازات گناه ضمن مقابله با تهاجم فرهنگی و رفع مشکلات موجود از یک زندگی سر شار از صفا و معنویت و اجتماعی سالم برخوردار خواهیم  شد... .

سجاد بازدید : 26 یکشنبه 24 شهریور 1392 نظرات (0)

حجاب به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است.بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛و این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود؛

فلسفه حجاب: 1-آرامش روانی 2 –استحکام پیوند خانواده 3- استواری اجتماع 4 –ارزش واحترام زن تفاوت حجاب وعفت :دو واژه‌ی «حجاب» و «عفت» دراصل معنای منع و امتناع مشترکاند. تفاوتی که بین منع و بازداری حجاب و عفت است،تفاوت بین ظاهر و باطن است؛ یعنی منع و بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است، ولی منع و بازداری در عفت، مربوط به باطن و درون است؛ چون عفت یک حالت درونی است، ولی باتوجه به این که تأثیر ظاهر بر باطن و تأثیر باطن بر ظاهر، یکی از ویژگی‌های عمومی انسان است؛ بنابراین، بین حجاب و پوشش ظاهری و عفت و بازداری باطنی انسان، تأثیر وتأثّر متقابل است؛ بدین ترتیب که هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه‌ی باطنی و درونی عفت، تأثیر بیش‌تری دارد؛ وبالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیش‌تر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتردر مواجهه با نامحرم میگردد

 

 

بقیه در ادمه مطلب

آیا حجاب مانع است؟با توجه به همین نکته، پاسخ این اشکال و شبهه‌ی افرادی که برای ناکارآمد جلوه دادن حجاب و پوشش ظاهری، تخلفات بعضی از زنان با حجاب را بهانه قرار میدهند آشکارمیگردد؛ زیرا مشکل این عده از زنان، ضعف در حجاب باطنی و فقدان ایمان و اعتقاد قویبه آثار مثبت حجاب و پوشش ظاهری است حجاب اسلامی ابعادی گسترده دارد و یکی از مهم‌ترین و اساسی ترین ابعاد آن، حجاب درونی و باطنی و ذهنی است که فرد را در مواجهه با گناه و فساد، از عقاید و ایمان راسخ درونی برخوردار می‌کند؛ زیرا افکار و عقاید انسان، شکل دهنده‌ی رفتارهای اوست. البته،همانگونه که حجاب و پوشش ظاهری، لزوماً به معنای برخورداری از همه‌ی مراتب عفاف نیست، عفاف بدون رعایت پوشش ظاهری نیز قابل تصور نیست. نمیتوان زن یا مردی را که عریان یا نیمه عریان در انظار عمومی ظاهر میشود عفیف دانست ، و بین مقدار عفاف و حجاب، رابطه‌ی تأثیر و تأثّر متقابل وجود دارد. بعضی نیز رابطه‌ی عفاف و حجاب را از نوع رابطه‌ی ریشه و میوه دانسته‌اند؛ با این تعبیر که حجاب، میوه‌ی عفاف، و عفاف، ریشه‌ی حجاب است. برخی افراد ممکن است حجاب ظاهری داشته باشند، ولی عفاف و طهارت باطنی را درخویش ایجاد نکرده باشند. این حجاب، تنها پوسته‌و ظاهری است. از سوی دیگر، افرادی ادعای عفاف کرده و با تعابیری، مثل «من قلب پاک دارم، خدا با قلب‌ها کار دارد»، خودرا سرگرم می‌کنند؛ چنین انسانهایی باید در قاموس اندیشه‌ی خود این نکته‌ی اساسی رابنگارند که درون پاک، بیرونی پاک می‌پروراند و هرگز قلب پاک، موجب بارور شدن میوه‌ی ناپاکِ بی‌حجابی نخواهد شد.

 

منبع باشگاه خبر نگاران

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
امیر مومنان علی (ع) امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید که رها کردن این دو واجب الهی باعث میشود اشرار و بدکاران بر شما مسلط شوند . در ان هنگام برای رهایی از شر ظلم انان دعا میکنید ولی خداوند دعایتان را اجابت نمیکند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد حجاب چیست ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 30
  • بازدید کلی : 9,303